fredag 13 april 2012

Identitetsprojektet


Vad är identitet. Vad är min textila identitet. Vad är jag.
Jag började ställa mig tusen frågor. Ringade in.
Började göra ett par identitetsbyxor. Det här är jag. Mina byxor. Konstruerade av mig.
Gjorda för att passa mig. Med en kunskap som är min.








Det finns ett stort värde i att göra. Jag älskar materialet. Att känna på saker. Att samla på saker.
Jag tycker om att göra saker. Jag älskar hantverket. Det finns en tillfredställelse att jobba med händerna.
Mina händer gör. Jag litar på mina händer. På min kunskap.

För att jobba behöver jag lust. Och det är i mötet den lusten kommer. Det är där det föds.
Mötet med andra. Samtalet. Tanken. Ordet eller varandet. Kärleken emellan oss.
Dom mötena samlar jag på och har gjort lappar av.
För att samla ihop min identitet.

Mötet. Görandet. Material. Hantverket. Och så jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar