lördag 11 april 2009

och där ute skiner solen

söndag.
väckarklockan ringer 0650. jag öppnar ena ögonlocket och blir medveten om att jag måste gå upp för att gå till arbetet. jag är inte så nöjd.

så sitter jag här. solen lyser ljuvligt där ute. jag har en lätt huvud-och ryggvärk och min kropp längtar efter att få springa. jag som aldrig springer. den kanske hellre skulle dansa faktiskt. den vill vara i skogen. och vara fri. den här jävla kontorsstolen blir till ett fängelse idag.

drömmar om kärlek. om frihet. och om att ha stora målardukar framför mig med 5 penslar i var hand och färg i håret. energi. och musik. musik vill jag ha.
och kärlek. sån där självklar. trygg. på riktigt-kärlek.

jag blundar och låtsas att jag springer på dom gröna gräsmattorna och är fri.

*ring ring* måste svara... "välkommen till taxi..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar